23.10.2025
Rezultatul probei selecţiei de dosare la concursul de ocupare a funcției contractuale de execuţie unice vacante de Economist specialist din cadrul Compartimentului Financiar Contabilitate
Având în vedere prevederile art. 37 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate la proba de selecție a dosarelor depuse pentru concursul organizat în vederea ocupării funcției contractuale de execuţie de Economist specialist în cadrul Compartimentului Financiar Contabilitate:
| Nr. crt. | Număr de înregistrare dosar | Rezultatul selecției dosarelor | Motivul respingerii dosarului |
| 1. | 1390 | RESPINS | Nu îndeplinește condițiile specifice necesare ocupării postului:
– Vechimea în muncă: minimum 10 ani; – Experiență profesională în instituții publice: minimum 7 ani. |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție).
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute pot formula contestaţie după afișarea rezultatelor, până la data de 24 octombrie 2025, ora 14:00, la sediul instituției, din Mun. București, Str. Thomas Masaryk Nr. 4, Sectorul 2, sub sancţiunea decăderii din acest drept, conform art. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Afişat astăzi, 23.10.2025, ora 14:00, la sediu și pe site-ul Oficiului de Film și Investiţii Culturale.
6.10.2025
În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează concurs, în perioada 06 octombrie 2025 – 06 noiembrie 2025, la sediul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, pentru ocuparea unui post unic contractual vacantabil de execuție de Economist specialist – Grad profesional IA, studii superioare – poziția 33 în stat de funcții, din cadrul Compartimentului Financiar Contabilitate, cu normă întreagă, pe perioadă nedeterminată.
Programul de lucru este de 40 ore/săptămână, luni-joi, 08:30–17:00, vineri, 08:30–14:30.
Salariul brut de bază, conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Anexa VIII, cap. II, pct B, I, lit. b):
| Salariu de încadrare | Gradație 1 | Gradație 2 | Gradație 3 | Gradație 4 | Gradație 5 | Indemnizație de hrană |
| 5.245 | 5.639 | 5.921 | 6.218 | 6.374 | 6.535 | 347 |
Tranşele de vechime în muncă în funcţie de care se acordă cele 5 gradaţii, precum şi cotele procentuale corespunzătoare acestora, calculate la salariul de bază avut la data îndeplinirii condiţiilor de trecere în gradaţie şi incluse în acesta, sunt următoarele:
- a) gradaţia 1 — de la 3 ani la 5 ani — se determină prin majorarea salariului de bază prevăzut în anexele la prezenta lege cu cota procentuală de 7,5%, rezultând noul salariu de bază;
- b) gradaţia 2 — de la 5 ani la 10 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
- c) gradaţia 3 — de la 10 ani la 15 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
- d) gradaţia 4 — de la 15 ani la 20 de ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază;
- e) gradaţia 5 — peste 20 de ani — şi se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază.
Condiții generale de participare:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
Condiţii specifice necesare ocupării postului unic vacant de Economist specialist – Grad profesional IA, studii superioare – poziția 33 în stat de funcții din cadrul Compartimentului Financiar – Contabilitate:
- Studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
- Vechimea în muncă: minimum 10 ani;
- Experiență profesională în instituții publice: minimum 7 ani;
- Cunoașterea și utilizarea pachetului Microsoft Office.
Actele necesare înscrierii la concurs:
- formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la Regulament (se poate pune la dispoziţie candidaţilor la sediul instituției sau poate fi vizualizat și descărcat accesând site-ul ofic.ro, în cadrul secţiunii „Cariere”);
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
- copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către instituția publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
- curriculum vitae, model comun european.
Copiile documentelor menționate se prezintă personal, însoţite de documentele originale, spre a fi certificate pentru conformitate cu originalul.
Dosarele de concurs se vor depune la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, în intervalul orar, luni-joi, 10:00-16:00, şi vineri, 10:00-14:00.
Calendarul concursului pentru ocuparea funcției unice vacante de Economist specialist – Grad profesional IA, studii superioare – poziția 33 în stat de funcții, din cadrul Compartimentului Financiar Contabilitate:
| 06 octombrie 2025 | Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro |
| 07–20 octombrie 2025
ora 14:00 |
Termenul limită pentru depunere de către candidați a dosarelor de concurs |
| 20-22 octombrie 2025 | Selecția dosarelor |
| 23 octombrie 2025,
ora 14:00 |
afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs |
| 24 octombrie 2025,
ora 14:00 |
termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs |
| 27 octombrie 2025, | termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor |
| 28 octombrie 2025
ora 14:00 |
afișarea rezultatelor |
| 29 octombrie 2025,
ora 10:00 |
proba scrisă |
| 30 octombrie 2025,
ora 14:00 |
afișarea rezultatelor probei scrise |
| 31 octombrie 2025,
ora 14:00 |
termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă; |
| 03 noiembrie 2025,
ora 14:00 |
termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la proba scrisă; afișarea rezultatelor |
| 04 noiembrie 2025
ora 15:00 |
Interviul (ora se va notifica candidaților declarați „admis” la proba scrisă)
afișarea rezultatelor interviului |
| 05 noiembrie 2025 | termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu |
| 06 noiembrie 2025 | termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu; afișarea rezultatelor finale |
Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.
Bibliografia:
Bibliografie generală:
- Constituția României;
- Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.
Bibliografie specifică Economist specialist – Grad profesional IA, studii superioare – poziția 33 în stat de funcții, din cadrul Compartimentului Financiar Contabilitate:
- Legea nr. 82/1991 – Legea contabilității, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța nr. 80 din 30 august 2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;
- M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice precum și oganizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
- M.F.P. nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;O.M.F.P. 2.634 din 5 noiembrie 2015, privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 517 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare – Forexebug, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica – Economist specialist – Grad profesional IA, studii superioare – poziția 33 în stat de funcții, din cadrul Compartimentului Financiar Contabilitate:
- Noțiuni de bază privind contabilitatea instituțiilor publice;
- Modul de întocmire a documentelor justificative și înregistrarea operațiunilor economico – financiare;
- Execuția bugetară și raportările contabile;
- Elaborarea, aprobarea și execuția bugetului;
- Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor;
- Principiile fundamentale de funcționare a Oficiului de Film și Investiții Culturale;
- Obiectul de activitate – Oficiul de Film și Investiții;
- Atribuțiile generale ale instituției;
- Atribuțiile Compartimentului Financiar Contabilitate.
Atribuțiile postului – Economist specialist – Grad profesional IA, studii superioare – poziția 33 în stat de funcții, din cadrul Compartimentului Financiar Contabilitate:
- desfăşoară activitatea în conformitate cu Legea 500/2002 privind finanţele publice, Legea anuală a bugetului de stat şi a tuturor actelor normative financiar-contabile în vigoare;
- înregistrează în evidenţa c heltuielilor angajate angajamentele bugetare şi legale (individuale sau globale) semnate de ordonatorul de credite;
- întocmeşte trimestrial situaţia privind execuţia cheltuielilor angajate;
- întocmește și transmite la termen necesarul de credite pentru cheltuieli de personal, bunuri și servicii, ajutorul de stat acordat conform H.G. nr. 421/2018, după caz, și cheltuieli de capital, pe care îl supune aprobării managerului;
- întocmește și transmite la termen raportările lunare (monitorizare cheltuieli de personal, monitorizare cheltuieli de capital), astfel încât să fie respectate termenele legale stabilite de actele normative în vigoare pe care le supune aprobării conducătorului instituției;
- participă la inventarierea gestiunii în cadrul instituţiei;
- răspunde de evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare și legale, în limita creditelor de angajament și creditelor bugetare repartizate și aprobate, de lichidarea și întocmirea instrumentelor de plată a cheltuielilor pe baza ordonanțărilor de plată a cheltuielilor aprobate de ordonatorul de credite;
- se conformează prevederilor Regulamentului de Ordine Interioară în activitatea desfăşurată în cadrul Oficiului de Film și Investiții Culturale;
- îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager și directorul general adjunct.
**Conform dispozițiilor legale în vigoare, posturile ocupate de personal pensionar, considerate vacantabile, își încetează existența la data de 31.12.2025, iar organizarea concursului poate fi realizată anterior acestei date, însă încadrarea efectivă pe posturile respective se va putea face începând cu data de 01.01.2026.
– Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 06 octombrie 2025 –

