ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Impresar artistic, Grad profesional IA, studii superioare, în cadrul Compartimentului Promovare şi implementare investiţii culturale
iunie 23, 2025
ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Producător delegat, Grad profesional I, studii superioare, în cadrul Compartimentului Creaţie
iunie 23, 2025

ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Referent artistic, treaptă profesională I, studii medii, în cadrul Compartimentului Programe și Proiecte Culturale

iunie 23, 2025

ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Referent artistic, treaptă profesională I, studii medii, în cadrul Compartimentului Programe și Proiecte Culturale

 

23 iunie 2025

– Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 23 iunie 2025 –

 

 

ANUNȚ

 

În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează concurs, în perioada 23 iunie 2025 – 23 iulie 2025, la sediul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Referent artistic, treaptă profesională I, studii medii, în cadrul Compartimentului Programe și Proiecte Culturale, pe perioadă nedeterminată.

Programul de lucru este de 40 ore/săptămână, luni-joi 08:30–17:00, vineri 08:30–14:30.

Salariul brut de bază, conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Anexa III, cap. I, pct I, lit. b):

 

Salariu de încadrare Gradație 1 Gradație 2 Gradație 3 Gradație 4 Gradație 5 Indemnizație de hrană
5.995 6.445 6.768 7.107 7.285 7.468 347

 

Tranşele de vechime în muncă în funcţie de care se acordă cele 5 gradaţii, precum şi cotele procentuale corespunzătoare acestora, calculate la salariul de bază avut la data îndeplinirii condiţiilor de trecere în gradaţie şi incluse în acesta, sunt următoarele:

  1. a) gradaţia 1 — de la 3 ani la 5 ani — se determină prin majorarea salariului de bază prevăzut în anexele la prezenta lege cu cota procentuală de 7,5%, rezultând noul salariu de bază;
  2. b) gradaţia 2 — de la 5 ani la 10 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
  3. c) gradaţia 3 — de la 10 ani la 15 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
  4. d) gradaţia 4 — de la 15 ani la 20 de ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază;
  5. e) gradaţia 5 — peste 20 de ani — şi se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază.

 

Condiții generale de participare:

  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.

 

Condiţii specifice necesare ocupării postului:

  • Studii de specialitate: studii medii atestate cu diplomă de bacalaureat sau echivalentă;
  • Vechimea în muncă: minimum 3 ani;
  • Limbi străine cunoscute (necesitate şi nivel): limba engleză – nivel mediu;
  • Cunoștințe de operare pe calculator: cunoașterea și utilizarea pachetului Microsoft Office;
  • Experiența în instituții publice constituie un avantaj.

 

Actele necesare înscrierii la concursuri:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la Regulament (se poate pune la dispoziţie candidaţilor la sediul instituției sau poate fi vizualizat și descărcat accesând site-ul www.ofic.ro, în cadrul secţiunii „Cariere”);
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către instituția publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

  1. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.

  1. curriculum vitae, model comun european.

Copiile documentelor menționate se prezintă personal, însoţite de documentele originale, spre a fi certificate pentru conformitate cu originalul.

 

Dosarele de concurs se vor depune la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, în intervalul orar, luni-joi, 10:00-16:00, şi vineri, 10:00-14:00.

 

Calendarul concursului:

23 iunie 2025 Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro
24 iunie – 07 iulie 2025

ora 14:00

Perioada pentru depunere a dosarelor de concurs de către candidați
07–10 iulie 2025

ora 14:00

Selecția dosarelor
10 iulie 2025

ora 14:00

Afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs
11 iulie 2025,

ora 14:00

Termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs
14 iulie 2025,

 

ora 14:00

Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor;

afișarea rezultatelor

15 iulie 2025,

ora 10:00

Proba scrisă
16 iulie 2025,

ora 14:00

Afișarea rezultatelor probei scrise
17 iulie 2025,

ora 14:00

Termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă
18 iulie 2025,

 

ora 14:00

Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la proba scrisă;

afișarea rezultatelor

21 iulie 2025

 

ora 15:00

Interviul (ora se va notifica candidaților declarați „admis” la proba scrisă);

afișarea rezultatelor interviului

22 iulie 2025,

ora 15:00

Termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu
23 iulie 2025 Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu; afișarea rezultatelor finale

 

Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.

 

Bibliografia:

Bibliografie generală:

  • Constituția României;
  • Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
  • Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.

 

Bibliografie specifică:

  • Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărâre de Guvern nr. 421 din 13 iunie 2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărâre de Guvern nr. 1250/2023 pentru aprobarea procedurii de gestionare şi verificare a proiectelor preluate, de încheiere a acordurilor de finanţare şi de efectuare a plăţilor aferente schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice de către Oficiul de Film şi Investiţii Culturale şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice;
  • Decizia managerului Oficiului de Film şi Investiţii Culturale nr. 659/2024, cu completările și modificările ulterioare, de modificare şi completare a Procedurii de evaluare, aprobare şi decontare a ajutorului de stat pentru proiectele care pot fi finanţate în cadrul schemei de ajutor de stat reglementate de Hotărârea Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, începând cu sesiunea 2024.

Tematica:

  • Principii fundamentale de funcționare a Oficiului de Film și Investiții Culturale;
  • Principiile de funcționale ale schemei de ajutor de stat reglementată de H.G. nr. 421/2018.

 

Atribuțiile postului:

  1. a) realizează verificarea și gestionarea documentației aferente proiectelor depuse în baza schemei de ajutor de stat, pentru sesiunea 2020, reglementată de H.G. nr. 421/2018 cu modificările și completările ulterioare;
  2. b) îndeplinește atribuțiile prevăzute în sarcina Secretariatului Tehnic, potrivit legislației în aplicarea schemei de ajutor de stat reglementată de H.G. nr. 421/2018;
  3. c) participă la urmărirea programelor și proiectelor Oficiului;
  4. d) îndeplinește funcțiile administrative în cadrul procedurilor de finanțare, în baza ordinului de numire emis de manager și a legislației aplicabile;
  5. e) păstrează comunicarea cu solicitanții, transmite și primește corespondență și documente în aplicarea programelor și proiectelor Oficiului;
  6. f) asigură transmiterea informațiilor relevante spre publicare pe site-ul Oficiului;
  7. g) contribuie la tehnoredactarea elaborării proiectelor, acțiunilor și manifestărilor culturale;
  8. h) centralizează întreaga documentație aferentă programelor derulate de Oficiu;
  9. i) tehnoredactează rapoartele periodice cu privire la stadiul de realizare a obiectivelor și strategiilor aprobate de manager;
  10. j) răspunde de păstrarea tuturor documentelor primite și întocmite și le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
  11. k) îndeplinește orice alte atribuții specifice date în competența sa, prin lege sau de către manager și directorul general adjunct.