Anunț – Concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Consilier achiziții publice, grad profesional I, studii superioare, în cadrul Compartimentului Achiziții Publice
iunie 3, 2025
ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Impresar artistic, Grad profesional IA, studii superioare, în cadrul Compartimentului Promovare şi implementare investiţii culturale
iunie 23, 2025

Anunț – Concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Economist specialist, grad profesional IA, studii superioare, în cadrul Compartimentului Financiar-contabilitate

iunie 13, 2025

Anunț – Concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Economist specialist, grad profesional IA, studii superioare, în cadrul Compartimentului Financiar-contabilitate

 

13 iunie 2025

– Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 13 iunie 2025 –

 

 

ANUNȚ

 

În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează, în perioada 13 iunie 2025 – 15 iulie 2025, la sediul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Economist specialist, grad profesional IA, studii superioare, în cadrul Compartimentului Financiar-Contabilitate, pe perioadă nedeterminată, normă întreagă.

 

Programul de lucru este de 40 ore/săptămână, luni-joi 08:30 17:00, vineri 08:30– 14:30.

 

Salariul brut, de bază, conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Anexa nr. VIII, Cap. II, pct. B, I, lit b),

 

Salariu de încadrare Gradație 1 Gradație 2 Gradație 3 Gradație 4 Gradație 5 Indemnizație de hrană
5.245 5.639 5.921 6.218 6.374 6.534 347

 

Tranşele de vechime în muncă în funcţie de care se acordă cele 5 gradaţii, precum şi cotele procentuale corespunzătoare acestora, calculate la salariul de bază avut la data îndeplinirii condiţiilor de trecere în gradaţie şi incluse în acesta, sunt următoarele:

  1. a) gradaţia 1 — de la 3 ani la 5 ani — se determină prin majorarea salariului de bază prevăzut în anexele la prezenta lege cu cota procentuală de 7,5%, rezultând noul salariu de bază;
  2. b) gradaţia 2 — de la 5 ani la 10 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
  3. c) gradaţia 3 — de la 10 ani la 15 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
  4. d) gradaţia 4 — de la 15 ani la 20 de ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază;
  5. e) gradaţia 5 — peste 20 de ani — şi se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază.

 

Condiții generale de participare:

  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 20 alin. (1) lit. h).

Condiţii specifice necesare ocupării postului:

  • Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • Vechimea în muncă: minimum 10 ani;
  • Perfecționări (specializări): –
  • Experiență profesională în instituţii publice: minimum 7 ani;
  • Cunoștințe de operare pe calculator: cunoașterea și utilizarea pachetului Microsoft Office.

Actele necesare înscrierii la concursuri:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la Regulament (se poate pune la dispoziţie candidaţilor la sediul instituției sau poate fi vizualizat și descărcat accesând site-ul www.ofic.ro, în cadrul secţiunii „Cariere”);
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către instituția publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

  1. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.

  1. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție social, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  1. curriculum vitae, model comun european.

Copiile documentelor menționate se prezintă personal, însoţite de documentele originale, spre a fi certificate pentru conformitate cu originalul.

Dosarele de concurs se vor depune la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2.

 

Calendarul concursului :

13 iunie 2025 Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro
16–27 iunie 2025

ora 14:00

Perioada pentru depunere a dosarelor de concurs de către candidați
27 iunie – 02 iulie 2025

ora 14:00

Selecția dosarelor

 

02 iulie 2025

ora 14:00

Afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs
03 iulie 2025,

ora 14:00

Termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs
04 iulie 2025,

 

ora 14:00

Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor;

afișarea rezultatelor

07 iulie 2025,

ora 10:00

Proba scrisă
08 iulie 2025,

ora 14:00

Afișarea rezultatelor probei scrise
09 iulie 2025,

ora 14:00

Termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă
10 iulie 2025,

 

ora 14:00

Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la proba scrisă;

afișarea rezultatelor

11 iulie 2025

 

ora 15:00

Interviul (ora se va notifica candidaților declarați „admis” la proba scrisă);

afișarea rezultatelor interviului

14 iulie 2025,

ora 15:00

Termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu
15 iulie 2025 Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu; afișarea rezultatelor finale

 

Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.

 

Bibliografie:

Bibliografie generală:

  • Constituția României;
  • Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
  • Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.

Bibliografie specifică:

  • Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, aprobat prin O.M.C. nr. 3407/2023;
  • Legea nr. 82/1991 a contabilității, republicată;
  • Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice;
  • Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea contabilității instituțiilor publice;
  • Ordonanța nr. 80 din 30 august 2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice;
  • Ordinul Ministrului Finantelor Publice 2021/2013 pentru modificarea Normelor metodologice privind organizarea contabilității instituțiilor publice aprobate prin OMFP nr. 1917/2005;
  • Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
  • Ordinul nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice;
  • Ordinul nr. 517 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare – FOREXEBUG;
  • Legea nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaționale, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, care reglementează implementarea și funcționarea sistemului national de verificare, monitorizare, raportare și control al situațiilor financiare, angajamentelor legale și bugetelor entităților publice, cu modificările și completările ulterioare (FOREXEBUG).

 

Tematica:

  • Noțiuni de bază privind funcționarea sistemului național de raportare FOREXEBUG;
  • Principii, reguli, responsabilități, proceduri privind elaborarea bugetului instituțiilor publice;
  • Arhivarea, păstrarea și reconstituirea documentelor;
  • Norme generale privind documentele justificative şi financiar contabile;
  • Corectarea erorilor contabile;
  • Modul de înregistrare a cheltuielilor pe clasificația funcțională și economică a bugetului în instituțiile publice cu finanțare din venituri proprii și subvenții;
  • Norme generale privind documentele justificative și financiar contabile;
  • Veniturile proprii ale instituției publice Oficiul de Film şi Investiţii Culturale.

 

Atribuțiile postului:

  1. participă la inventarierea gestiunii în cadrul instituţiei;
  2. organizează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii deținute, cel puțin o dată în cursul exercițiului financiar și/sau în alte situații prevăzute de lege și de înregistrarea în contabilitate a rezultatului acesteia;
  3. ajută la elaborarea execuției bugetului de venituri și cheltuieli;
  4. efectuează evidența contabilă a elementelor patrimoniale de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, a veniturilor și cheltuielilor în baze contabile de numerar și de angajamente, cu respectarea actelor normative în vigoare;
  5. răspunde de legalitatea operațiunilor financiar-contabile;
  6. întocmește registrele contabile obligatorii și de arhivarea acestora, conform prevederilor legale;
  7. asigură controlul casieriei;
  8. centralizează şi înregistrează toate documentele financiar–contabile în mod cronologic şi sistematic potrivit planului de conturi şi a normelor legale;
  9. organizează evidenţa contabila a plăţilor de casă efectuate şi a cheltuielilor efective potrivit clasificaţiei bugetare aprobate de Ministerul Finanţelor;
  10. înregistrează numai documentele justificative care poartă viza controlului financiar preventiv şi aprobarea ordonatorului de credite, indiferent de sursa de finanţare;
  11. stabileşte formulele contabile ale operaţiilor consemnate în registrul de casă şi în extrasul de cont în vederea înregistrării în contabilitate;
  12. verifică consumul de carburanţi şi întocmeşte nota contabilă;
  13. urmăreşte avansurile acordate şi decontarea cheltuielilor cu acestea, întocmind nota contabilă;
  14. verifică fişele de cont analitice cu evidenţa sintetică;
  15. îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către managerul Oficiului.

 

 

 

 

 

 

 

02 iulie 2025

 

Rezultatul probei selecţiei de dosare

la concursul de ocupare a funcției contractuale de execuţie vacante

de Economist specialist,

în cadrul Compartimentului Financiar-Contabilitate

 

Având în vedere prevederile art. 37 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioarecomisia de concurs comunică următoarele rezultate la proba de selecție a dosarelor depuse pentru concursul organizat în vederea ocupării funcției contractuale de execuţie de Economist specialist în cadrul Compartimentului Financiar-Contabilitate:

Nr. crt. Număr de înregistrare dosar Rezultatul selecției dosarelor Motivul respingerii dosarului
1. 818 ADMIS  

 

Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție).

Candidaţii declaraţi ADMIS vor susţine proba scrisă în data de 07 iulie 2025, ora 10:00, la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2. În data de 07 iulie 2025, candidaţii se vor prezenta, începând cu ora 9:45, având asupra lor actul de identitate.

Afişat astăzi, 02.07.2025, ora 14:00, la sediul și pe site-ul Oficiului de Film și Investiţii Culturale.

 


 

08.07.2025

 

Rezultatul PROBEI SCRISE din 07.07.2025,

la concursul de ocupare a funcției contractuale vacante de execuţie de

Economist specialist

în cadrul Compartimentului Financiar-contabilitate

 

Având în vedere prevederile dispoziţiilor art. 38 şi art. 45 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale probei scrise:

 

Nr. crt. Cod de identificare Punctajul probei scrise Rezultatul probei scrise
1. 818 96 ADMIS

 

Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuţie).

Candidaţii declaraţi „ADMIS” vor susţine interviul în data de 11 iulie 2025, la sediul instituției, din Mun.  București, Str. Thomas Masaryk, Nr. 4, Sectorul 2. Ora va fi notificată fiecărui candidat.

La ora comunicată, candidaţii, având asupra lor actul de identitate, se vor prezenta la sediul instituției, din Mun.  București, Str. Thomas Masaryk, Nr. 4, Sectorul 2.

 

Afişat astăzi, 08.07.2025, ora 14:00, la sediul și pe site-ul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale.