ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Documentarist, grad profesional IA, studii superioare, în cadrul Compartimentului Programe și proiecte culturale
19 noiembrie 2024
– Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 19 noiembrie 2024 –
ANUNȚ
În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează în perioada 19 noiembrie 2024 – 20 decembrie 2024, la sediul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Documentarist, grad profesional IA, studii superioare, în cadrul Compartimentului programe și proiecte culturale, pe perioadă nedeterminată, normă întreagă (normă parţială).
Programul de lucru este de 40 ore/săptămână, luni-joi 08:30–17:00, vineri 08:30–14:30.
Salariul brut de bază, conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Anexa nr. III, Cap. II, pct. II, lit b):
Salariu de încadrare | Gradație 1 | Gradație 2 | Gradație 3 | Gradație 4 | Gradație 5 | Indemnizație hrană |
5.343 | 5.745 | 6.032 | 6.334 | 6.493 | 6.656 | 347 |
Tranşele de vechime în muncă în funcţie de care se acordă cele 5 gradaţii, precum şi cotele procentuale corespunzătoare acestora, calculate la salariul de bază avut la data îndeplinirii condiţiilor de trecere în gradaţie şi incluse în acesta, sunt următoarele:
- a) gradaţia 1 — de la 3 ani la 5 ani — se determină prin majorarea salariului de bază prevăzut în anexele la prezenta lege cu cota procentuală de 7,5%, rezultând noul salariu de bază;
- b) gradaţia 2 — de la 5 ani la 10 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
- c) gradaţia 3 — de la 10 ani la 15 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
- d) gradaţia 4 — de la 15 ani la 20 de ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază;
- e) gradaţia 5 — peste 20 de ani — şi se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază.
Condiții generale de participare:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
Condiţii specifice necesare ocupării postului:
- Studii de specialitate: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă din domeniul ştiinţe sociale;
- Experiență în mediul public reprezintă un avantaj;
- Vechimea în muncă: minimum 3 ani;
- Perfecționări (specializări): –
- Cunoștințe de operare/programare pe calculator: nivel mediu (pachetul Office);
- Limbi străine (necesitate şi nivel) cunoscute: engleză, nivel mediu.
Actele necesare înscrierii la concursuri:
- formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
- copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile după actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.
Dosarele de concurs se vor depune la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2.
Calendarul concursului:
19 noiembrie 2024 | Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro |
03 decembrie 2024
ora 14:00 |
Termenul limită pentru depunere de către candidați a dosarelor de concurs |
06 decembrie 2024,
ora 14:00 |
afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs |
09 decembrie 2024,
ora 14:00 |
termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs |
10 decembrie 2024,
ora 14:00 |
termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor; afișarea rezultatelor |
11 decembrie 2024,
ora 10:00 |
proba scrisă |
12 decembrie 2024,
ora 14:00 |
afișarea rezultatelor probei scrise |
13 decembrie 2024,
ora 14:00 |
termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă; |
16 decembrie 2024,
ora 14:00 |
termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la proba scrisă; afișarea rezultatelor |
17 decembrie 2024
ora 14:00 |
Interviul (ora se va notifica candidaților declarați „admis” la proba scrisă)
afișarea rezultatelor interviului |
18 decembrie 2024,
ora 14:00 |
termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu |
19 decembrie 2024
|
termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu; afișarea rezultatelor |
20 decembrie 2024
|
comunicarea rezultatelor finale |
Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.
Bibliografia:
Bibliografie generală:
- Constituția României;
- Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
- Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica:
Principii fundamentale de funcționare a Oficiului de Film și Investiții Culturale.
Bibliografie specifică:
- Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărâre de Guvern nr. 421 din 13 iunie 2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărâre de Guvern nr. 1250/2023 pentru aprobarea procedurii de gestionare şi verificare a proiectelor preluate, de încheiere a acordurilor de finanţare şi de efectuare a plăţilor aferente schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice de către Oficiul de Film şi Investiţii Culturale şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice.
Tematica:
Principiile de funcționale ale schemei de ajutor de stat reglementată de H.G. nr. 421/2018.
Atribuțiile postului:
- realizează proiecte de cercetare și documentare în domeniile de atribuții ale instituției;
- realizează documentarea pentru proiectele derulate de instituție prin activități de tipul: analiză de conținut, documentare on-line, documentare de arhivă, conform temei de cercetare și metodologiilor stabilite de coordonatorul de proiect, după caz;
- asigură suport pentru gestionarea documentației aferente programelor și proiectelor culturale derulate de instituție;
- participă la realizarea raportului anual conţinând principalele rezultate ale activității instituției, sub coordonarea superiorilor ierarhici;
- asistă în implementarea controlului intern managerial conform indicațiilor primite de la superiorul ierarhic;
- asigură arhivarea documentelor emise și deținute, conform procedurii;
- asigură păstrarea confidenţialității asupra tuturor informaţiilor la care are acces în cadrul serviciului, conform angajamentului de confidenţialitate;
- furnizează, la cererea superiorilor ierarhici, rapoarte şi informări ce țin de activitatea desfășurată sau de activitatea instituției;
- respectă și aplică prevederile legislației în vigoare și a procedurilor interne din domeniul sănătății și securității muncii (SSM), cele care privesc paza și protecția împotriva incendiilor (PSI), precum și oricare alte măsuri dispuse de conducerea I.N.C.F.C. în scopul protejării patrimoniului, a imaginii instituției, a angajaților etc.;
- îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către manager.