Anunț – Concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Consilier achiziții publice, grad profesional I, studii superioare, în cadrul Compartimentului Achiziții Publice
– Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 03 iunie 2025 –
ANUNȚ
În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează, în perioada 03 iunie 2025 – 04 iulie 2025, la sediul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Consilier achiziții, grad profesional I, studii superioare, în cadrul Compartimentului Achiziții Publice, pe perioadă nedeterminată, normă întreagă.
Programul de lucru este de 40 ore/săptămână, luni-joi 08:30 17:00, vineri 08:30– 14:30.
Salariul brut, de bază, conform Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, Anexa nr. VIII, Cap. II, pct. B, I, lit b),
Salariu de încadrare | Gradație 1 | Gradație 2 | Gradație 3 | Gradație 4 | Gradație 5 | Indemnizație de hrană |
5.245 | 5.639 | 5.921 | 6.218 | 6.374 | 6.534 | 347 |
Tranşele de vechime în muncă în funcţie de care se acordă cele 5 gradaţii, precum şi cotele procentuale corespunzătoare acestora, calculate la salariul de bază avut la data îndeplinirii condiţiilor de trecere în gradaţie şi incluse în acesta, sunt următoarele:
- a) gradaţia 1 — de la 3 ani la 5 ani — se determină prin majorarea salariului de bază prevăzut în anexele la prezenta lege cu cota procentuală de 7,5%, rezultând noul salariu de bază;
- b) gradaţia 2 — de la 5 ani la 10 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
- c) gradaţia 3 — de la 10 ani la 15 ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 5%, rezultând noul salariu de bază;
- d) gradaţia 4 — de la 15 ani la 20 de ani — se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază;
- e) gradaţia 5 — peste 20 de ani — şi se determină prin majorarea salariului de bază avut cu cota procentuală de 2,5%, rezultând noul salariu de bază.
Condiții generale de participare:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
- nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 20 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice necesare ocupării postului:
- Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
- Vechimea în muncă: minimum 5 ani;
- Perfecționări (specializări): certificat de absolvire a unui curs acreditat de „Expert achiziții publice”;
- Experiență profesională în instituţii publice: minimum 3 ani;
- Cunoștințe de operare pe calculator: cunoașterea și utilizarea pachetului Microsoft Office.
Actele necesare înscrierii la concursuri:
- formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1 la Regulament (se poate pune la dispoziţie candidaţilor la sediul instituției sau poate fi vizualizat și descărcat accesând site-ul www.ofic.ro, în cadrul secţiunii „Cariere”);
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflat în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
- copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
Acest document poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către instituția publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
- certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție social, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
- curriculum vitae, model comun european.
Copiile documentelor menționate se prezintă personal, însoţite de documentele originale, spre a fi certificate pentru conformitate cu originalul.
Dosarele de concurs se vor depune la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2.
Calendarul concursului :
03 iunie 2025 | Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro |
04–18 iunie 2025
ora 14:00 |
Perioada pentru depunere a dosarelor de concurs de către candidați |
18-23 iunie 2025
ora 14:00 |
Selecția dosarelor;
|
23 iunie 2025
ora 14:00 |
Afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs |
24 iunie 2025,
ora 14:00 |
Termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs |
25 iunie 2025,
ora 14:00 |
Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor;
afișarea rezultatelor |
26 iunie 2025,
ora 13:00 |
Proba scrisă |
27 iunie 2025,
ora 14:00 |
Afișarea rezultatelor probei scrise |
30 iunie 2025,
ora 14:00 |
Termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă; |
01 iulie 2025,
ora 14:00 |
Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la proba scrisă;
afișarea rezultatelor |
02 iulie 2025
ora 15:00 |
Interviul (ora se va notifica candidaților declarați „admis” la proba scrisă)
afișarea rezultatelor interviului |
03 iulie 2025,
ora 15:00 |
Termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu |
04 iulie 2025 | Termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu; afișarea rezultatelor finale |
Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2, sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.
Bibliografie:
Bibliografie generală:
- Constituția României;
- Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
- Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.
Bibliografie specifică:
- Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Lege nr. 184/2016 privind instituirea unui mecanism de prevenire a conflictului de interese în procedura de atribuire a contractelor de achiziție publică;
- Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea 227/2015 – Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice, actualizat, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica:
- Principiile de bază (transparență, competitivitate, imparțialitate, eficiență), cadrul legal și normativ național și european, etica și integritatea în achiziții publice;
- Procesul de planificare, elaborarea planurilor de achiziții;
- Strategia Anuală a Achizițiilor Publice;
- Diverse tipuri de proceduri (licitație deschisă, negociere, etc.), publicarea anunțurilor de participare, gestionarea termenelor și a etapelor procedural;
- Înregistrarea, reînnoirea și recuperarea înregistrării în SICAP;
- Anularea procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică;
- Spețe privind achizițiile publice;
- Obiectul de activitate – Oficiul de Film și Investiții;
- Atribuțiile generale ale instituției;
- Atribuțiile Compartimentului Achiziții Publice.
Atribuțiile postului:
- centralizează propunerile şi întocmeşte programul anual al achiziţiilor publice, ţinând cont de necesităţile şi priorităţile comunicate de celelalte compartimente/servicii ale Oficiului, gradul de prioritate al necesităţilor stabilit de manager prin contractul său de management şi de Consiliul de administraţie, precum şi de anticipările cu privire la fondurile ce urmează să fie alocate prin bugetul anual, conform prevederilor legislaţiei naţionale şi ale legislaţiei internaţionale;
- după aprobarea bugetului propriu, prezintă conducerii Oficiului propuneri pentru eşalonarea achiziţiilor publice, în funcţie de bugetul aprobat şi de posibilităţile de atragere a altor fonduri;
- elaborează nota justificativă în toate situaţiile în care procedura de atribuire propusă pentru a fi aplicată este alta decât una din cele prevăzute la art. 69 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- derulează procedurile prevăzute de lege şi date în competenţa acestei structuri în scopul achiziţionării de bunuri, servicii şi lucrări în baza solicitărilor compartimentelor funcţionale ale Institutului, respectând procedurile operaţionale, precum şi toate celelalte acte normative incidente atât din legislaţia naţională, cât şi din cea europeană;
- aplică şi finalizează procedurile de atribuire;
- constituie şi asigură păstrarea dosarului achiziţiei publice;
- derulează procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică, în condiţiile legii;
- ia măsurile legale pentru soluţionarea contestaţiilor formulate de participanţii la procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică;
- depune diligenţe pentru finalizarea procedurii de atribuire, propunând semnarea contractului sau a acordului-cadru;
- asigură transmiterea spre publicare a anunţurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, conform legii;
- definitivează dosarul de achiziţie publică;
- ia măsuri legale pentru derularea contractului de achiziţie publică, pentru intrarea în efectivitate a contractului şi pentru finalizarea acestuia;
- exercită atribuţiile de specialitate cu privire la realizarea achiziţiilor publice în sistem electronic (online), potrivit prevederilor legale în vigoare;
- elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire ori, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;
- îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de legislaţia în vigoare;
- răspunde de păstrarea tuturor documentelor întocmite în cadrul compartimentului şi le depune la arhivă, respectând prevederile legale;
- îndeplineşte orice alte atribuţii specifice date în competenţa sa prin lege sau de către managerul Oficiului.
23 iunie 2025
Rezultatul probei selecţiei de dosare
la concursul de ocupare a funcției contractuale de execuţie vacante
de Consilier achiziții
în cadrul Compartimentului Achiziții Publice
Având în vedere prevederile art. 37 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate la proba de selecție a dosarelor depuse pentru concursul organizat în vederea ocupării funcției contractuale de execuţie de Consilier achiziții în cadrul Compartimentului Achiziții Publice:
Nr. crt. | Număr de înregistrare dosar | Rezultatul selecției dosarelor | Motivul respingerii dosarului |
1. | 745 | ADMIS | |
2. | 764 | ADMIS | |
3. | 810 | ADMIS |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție).
Candidaţii declaraţi admişi vor susţine proba scrisă în data de 26 iunie 2025, ora 13:00, la sediul instituției, din București, str. Thomas Masaryk, nr. 4, Sectorul 2. În data de 26 iunie 2025, candidaţii se vor prezenta, începând cu ora 12:45, având asupra lor actul de identitate.
Afişat astăzi, 23.06.2025, ora 14:00, la sediul și pe site-ul Oficiului de Film și Investiţii Culturale.
27.06.2025
Rezultatul PROBEI SCRISE din 26.06.2025, la concursul de ocupare a funcției contractuale vacante de execuţie de
Consilier achiziții publice la Compartimentul Achiziții Publice
Având în vedere prevederile dispoziţiilor art. 38 şi art. 45 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale probei scrise:
Nr. crt. | Cod de identificare | Punctajul probei scrise | Rezultatul probei scrise |
1. | 745 | ADSENT | RESPINS |
2. | 764 | 94,66 | ADMIS |
3. | 810 | 73,33 | ADMIS |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de conducere).
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute pot formula contestaţie după afișarea rezultatelor, până la data de 30 iunie 2025, ora 14:00, la sediul instituției, din Mun. București, Str. Thomas Masaryk, Nr. 4, Sectorul 2, sub sancţiunea decăderii din acest drept, conform art. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Candidaţii declaraţi admişi vor susţine interviul în data de 02 iulie 2025, la sediul instituției, din Mun. București, Str. Thomas Masaryk, Nr. 4, Sectorul 2. Ora va fi notificată fiecărui candidat.
La ora comunicată, candidaţii, având asupra lor actul de identitate, se vor prezenta la sediul instituției, din Mun. București, Str. Thomas Masaryk, Nr. 4, Sectorul 2.
Afişat astăzi, 27.06.2025, ora 14:00, la sediul și pe site-ul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale.
02.07.2025
Rezultatul PROBEI INTERVIU din 02.07.2025,
la concursul de ocupare a funcției contractuale vacante de execuţie de
Consilier achiziții
în cadrul Compartimentului Achiziții Publice
Având în vedere prevederile dispoziţiilor art. 38 şi art. 45 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale probei Interviu:
Nr. crt. | Cod de identificare | Punctajul probei Interviu | Rezultatul probei Interviu |
1. | 764 | 91,66 | ADMIS |
2. | 810 | 86,66 | ADMIS |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuţie).
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute pot formula contestaţie după afișarea rezultatelor, până la data de 03 iulie 2025, ora 15:00, la sediul instituției, din Mun. București, Str. Thomas Masaryk, Nr. 4, Sectorul 2, sub sancţiunea decăderii din acest drept, conform art. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Afişat astăzi, 02.07.2025, ora 15:00, la sediul și pe site-ul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale.
04.07.2025
Rezultatul FINAL din 04.07.2025,
la concursul de ocupare a funcției contractuale vacante de execuţie de
Consilier achiziții
în cadrul Compartimentului Achiziții Publice
Având în vedere prevederile dispoziţiilor art. 38 şi art. 45 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate finale:
Nr. crt. | Cod de identificare | Punctaj proba scrisă | Punctaj interviu |
Punctaj final | Rezultat final |
1 | 764 | 94,66 | 91,66 | 93,16 | ADMIS |
2 | 810 | 73,33 | 86,66 | 79,99 | RESPINS |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuţie).
Afişat astăzi, 04.07.2025, ora 11:00, la sediul și pe site-ul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale.