12 februarie 2024
— Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 12 februarie 2024 —
ANUNȚ
În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează, în perioada 12 februarie 2024 – 18 martie 2024, la sediul Ministerului Culturii din București, sector 3, Bulevardul Unirii nr. 22, concurs pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Director general adjunct, grad profesional I, în cadrul Compartimentului administrativ, pe perioadă nedeterminată.
Programul de lucru este de 8 ore pe zi, 40 ore/săptămână.
Condiții generale de participare:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
Condiţii specifice necesare ocupării postului:
- Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în:
- domeniul fundamental științe sociale, ramura științe juridice, domeniul de studii universitare – drept sau
- domeniul fundamental științe economice, ramura economie, domeniu de studii economie.
- Vechimea în muncă/specialitatea necesară:
- minimum 5 (cinci) ani vechime în muncă;
- minimum 1 (un) an experienţă în programe/proiecte cu finanțare externă;
- minimum 1 (un) an experiență în elaborarea de documente strategice/domenii specifice sectorului cultural;
- Cunoștințe de operare/programare pe calculator: nivel mediu (pachetul Office).
- Competența managerială (cunoștințe de management, calități şi aptitudini manageriale):
- cunoștințe de management general, administrație publică, legislație;
- operativitate în luarea deciziilor manageriale (organizatorice, previzionale, de conducere, de coordonare, de control);
- abilități de coordonare a activității personalului încadrat în Compartimentul financiar contabilitate.
Actele necesare înscrierii la concurs:
- formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
- copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile după actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.
Dosarele de concurs se vor depune la la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sectorul 1.
Calendarul concursului :
Actualizare 1 martie 2024:
- Organizarea concursului pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Director general adjunct a fost anulată și va fi reluată la un moment ulterior.
Completare 29 februarie 2024:
- Termenul de afișare a rezultatelor selecției dosarelor se prelungește până pe data de 29 februarie 2024, ora 16:00.
- Termenul de depunere a contestațiilor la selecția dosarelor se prelungește până pe data de 1 martie 2024, ora 16:00.
12 februarie 2024, ora 12:00 | Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro |
26 februarie 2024
ora 16:00 |
termenul-limită pentru depunere de către candidați a dosarelor de concurs |
29 februarie 2024, ora 14:30 | afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs |
1 martie 2024, ora 14:30 | termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs |
4 martie 2024, ora 16:00 | termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor; afișarea rezultatelor |
5 martie 2024, ora 13:00 | proba scrisă |
6 martie 2024 | afișarea rezultatelor probei scrise |
7 martie 2024, ora 16:00 | termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă |
8 martie 2024, ora 14:30 | termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la proba scrisă; afișarea rezultatelor |
11 martie 2024
11 martie 2024 |
Interviul (ora se va notifica candidaților declarați admişi la proba scrisă)
afișarea rezultatelor interviului |
12 martie 2024, ora 16:00 | termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu |
13 martie 2024, ora 16:00
13 martie 2024 |
termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu;
afișarea rezultatelor |
14 martie 2024 | comunicarea rezultatelor finale |
Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sectorul 1 sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.
Bibliografia necesară pentru ocuparea postului contractual de conducere vacant de Director general adjunct, grad profesional II, în cadrul Compartimentului administrativ:
- Constituția României;
- Ordonanța de urgență nr. 57/2023 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.
Bibliografie specifică pentru funcția vacantă de conducere de director general adjunct, gr. II:
- Ordonanța de urgență nr. 57/2023 privind Codul administrativ;
- Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice actualizată;
- Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice actualizată ;
- Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice;
- Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018 pentru privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 421 din 13 iunie 2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările și completările ulterioare.
- Hotărârea de Guvern nr. 1250/2023 pentru aprobarea procedurii de gestionare şi verificare a proiectelor preluate, de încheiere a acordurilor de finanţare şi de efectuare a plăţilor aferente schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice de către Oficiul de Film şi Investiţii Culturale şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice.
*Erată din data de 26 februarie 2024 – În bibliografia de concurs sunt incluse dispozițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, dispozițiile aplicabile personalului contractual, și nu ale Ordonanței de urgență nr. 57/2023 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual cum, în mod eronat, a fost menționat în anunțul de concurs.
TEMATICĂ:
- Principii fundamentale de funcționare a Oficiului de Film și Investiții Culturale;
- Managementul instituțiilor publice de cultură;
- Organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare
- Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
- Gestionarea schemelor de ajutor de stat;
- Principiile de funcționale ale schemei de ajutor de stat reglementată de H.G. nr. 421/2108;
- Exercitarea controlului financiar preventiv;
- Achiziţia directă, licitaţia deschisă şi licitaţia restrânsă.
Atribuțiile postului:
- elaborează, în consultare cu personalul, planuri de perspectivă privind modernizarea, eficientizarea și optimizarea organizării activității diferitelor structuri funcționale ale Oficiului pe care le coordonează, planuri ce sunt transmise Managerului pentru a fi analizate în Consiliul Administrativ;
- verifică planul anual de investiții publice, pe baza clasificației economice, care constituie anexă la Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Oficiului;
- colaborează la elaborarea proiectului de buget al Oficiului;
- coordonează activitatea de acordare și monitorizare a programelor de finanțare din cadrul Oficiului;
- elaborează și implementează planul anual de investiții publice, notele de fundamentare și documentațiile prevăzute de Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum şi de alte acte normative incidente, pe baza clasificației economice, care constituie anexă la Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Oficiului;
- verifică și coordonează efectuarea cheltuielilor de investiții, iar pe parcursul execuției bugetare coordonează derularea și finalizarea în bune condiții a proiectelor și programelor de investiții;
- colaborează cu invitații artistici ai Oficiului (regizorii artistici, scenografi etc.), privind transformarea cerințelor acestora în soluții practice în scopul producerii operelor și evenimentelor culturale;
- coordonează pregătirea și susținerea tehnică a producțiilor Oficiului și alte evenimente organizate de Oficiu;
- urmărește respectarea normelor de protecție a muncii și PSI în toate serviciile și activitățile pe care le coordonează;
- semnează, vizează și aprobă, după caz, referatele de necesitate, devizele, comenzile, contractele, dispozițiile și ordinele de plată, alte documente de natură tehnică, din domeniul achizițiilor publice și financiar-contabilă, conform prerogativelor care i-au fost încredințate;
- este președintele comisiei centrale de inventariere, care verifică periodic buna administrare și gestionare a patrimoniului instituției, prin decizia Managerului;
- verifică administrarea, întreținerea și repararea clădirilor;
- verifică lucrările de investiții și reparațiile capitale și curente;
- coordonează și verifică îndeplinirea atribuțiilor ce revin Oficiului, în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat reglementată de H.G. nr. 421/2018, cu modificările și completările ulterioare;
- în baza actului de delegare emis de manager, semnează actele administrative emise de instituție;
- îndeplinește atribuții stabilite de către Manager, specifice domeniului său de activitate.
Responsabilități comune personalului instituției:
- respectă programul de lucru şi semnează condica de prezenţă la venire şi plecare;
- are obligaţia de a se prezenta la serviciu în deplină capacitate de muncă;
- respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă indiferent de natura acestora, se abține de la fapte sau declarații care ar putea aduce prejudicii instituției;
- efectuează controlul medical periodic conform programării şi normelor în vigoare;
- cunoaşte şi respectă normele de sănătate, securitate şi igienă în muncă, normele de prevenire şi stingere a incendiilor şi de acţiune în caz de urgenţă, precum şi normele de protecţie a mediului înconjurător;
- cunoaşte şi respectă Regulamentul de organizare și funcționare și Regulamentul Intern ale instituției;
- cunoaşte şi aplică normele interne şi procedurile de lucru privitoare la postul său;
- răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum şi de păstrarea secretului datelor şi al informaţiilor cu caracter personal deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu.
29 Februarie 2024
Rezultatul probei selecţiei de dosare la
concursul de ocupare a funcției contractuale de conducere vacante de
Director general adjunct la Compartimentul Administrativ
Având în vedere prevederile art. 37 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate la proba de selecție a dosarelor depuse pentru concursul organizat în vederea ocupării funcției contractuale de conducere vacante de Director general adjunct la Compartimentul Administrativ din cadrul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale:
Nr. crt. | Număr de înregistrare dosar | Rezultatul selecției dosarelor | Motivul respingerii dosarului |
1. | 204 | RESPINS | Lipsă experiență de minimum 1 an în elaborarea de documente strategice/domenii specifice sectorului cultural. |
2. | 200 | RESPINS | Lipsă studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniile solicitate.
Lipsă experiență de minimum 1 an în elaborarea de documente strategice/domenii specifice sectorului cultural. |
3. | 196 | ADMIS | – |
4. | 195 | ADMIS | – |
5. | 185 | RESPINS | Nerespectarea condiției de depunere a dosarului de concurs la sediul instituției, conform anunțului de concurs. |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție).
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute pot formula contestaţie după afișarea rezultatelor, în data de 1 martie 2024, între orele 8.30-16.30, la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sub sancţiunea decăderii din acest drept, conform art. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Candidaţii declaraţi admişi vor susţine proba scrisă în data de 05 martie 2024, ora 13:00, la sediul Ministerului Culturii (clădirea Aula), din Bulevardul Unirii nr. 22, sector 3, București.
În data de 05.03.2024, începând cu ora 12:30, candidaţii, având asupra lor actul de identitate, se vor prezenta la intrarea principală a Ministerului Culturii (dinspre Bulevardul Mircea Vodă).
Afişat astăzi, 29.02.2024, ora 16:30, la sediu și pe site-ul Oficiului de Film și Investiții Culturale.
Actualizare 1 martie 2024: Organizarea concursului pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Director general adjunct a fost anulată și va fi reluată la un moment ulterior.
ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Director general adjunct, grad profesional II, în cadrul Compartimentului administrativ
11 martie 2024
– Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 11 martie 2024 –
ANUNȚ
În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează în perioada 11 martie 2024 – 15 aprilie 2024, la sediul Ministerului Culturii din București, sector 3, Bulevardul Unirii nr. 22, concurs pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Director general adjunct, grad profesional I, în cadrul Compartimentului administrativ, pe perioadă nedeterminată.
Programul de lucru este de 8 ore pe zi, 40 ore/săptămână.
Condiții generale de participare:
- are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
Condiţii specifice necesare ocupării postului:
- Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în:
- domeniul fundamental științe sociale, ramura științe juridice, domeniul de studii universitare – drept sau
- domeniul fundamental științe economice, ramura economie, domeniu de studii economie
- Vechimea în muncă/specialitatea necesară:
- minimum 5 ani vechime în muncă;
- minimum 1 an experienţă în programe/proiecte cu finanțare externă;
- minimum 1 ani experiență în elaborarea de documente strategice/domenii specifice sectorului cultural;
- Cunoștințe de operare/programare pe calculator: nivel mediu (pachetul Office)
- Competența managerială (cunoștințe de management, calități şi aptitudini manageriale):
- cunoștințe de management general, administrație publică, legislație;
- operativitate în luarea deciziilor manageriale (organizatorice, previzionale, de conducere, de coordonare, de control);
- abilități de coordonare a activității personalului încadrat în Compartimentul financiar contabilitate.
Actele necesare înscrierii la concurs:
- formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
- copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
- copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
- copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
- certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
- curriculum vitae, model comun european;
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.
Dosarele de concurs se vor depune la la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438.
Calendarul concursului :
11 martie 2024 | Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro |
22 martie 2024 ora 14:30 | termenul-limită pentru depunere de către candidați a dosarelor de concurs la sediul instituției |
25 martie 2024, ora 16:00 | afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs |
26 martie 2024, ora 16:00 | termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs la sediul instituției |
27 martie 2024, ora 16:00 | termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor; afișarea rezultatelor |
28 martie 2024, ora 12:00 | proba scrisă |
29 martie 2024, ora 14:30 | afișarea rezultatelor probei scrise |
1 aprilie 2024, ora 16:00 | termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă |
2 aprilie 2024, ora 16:00 | termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la proba scrisă; afișarea rezultatelor |
3 aprilie 2024
3 aprilie 2024 |
Interviul (ora se va notifica candidaților declarați admişi la proba scrisă)
afișarea rezultatelor interviului |
4 aprilie 2024 | termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu |
5 aprilie 2024, ora 14:30
5 aprilie 2024 |
termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu;
afișarea rezultatelor |
5 aprilie 2024 | comunicarea rezultatelor finale |
Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sectorul 1 sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.
Bibliografia necesară pentru ocuparea postului contractual de conducere vacant de Director general adjunct, grad profesional I, în cadrul Compartimentului administrativ:
- Constituția României;
- Ordonanța de urgență nr. 57/2023 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
- Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.
Bibliografie specifică pentru funcția vacantă de conducere de director general adjunct:
- Ordonanța de urgență nr. 57/2023 privind Codul administrativ;
- Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice actualizată;
- Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice actualizată ;
- Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice;
- Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018 pentru privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea de Guvern nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărâre de Guvern nr. 421 din 13 iunie 2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările și completările ulterioare.
- Hotărâre de Guvern nr. 1250/2023 pentru aprobarea procedurii de gestionare şi verificare a proiectelor preluate, de încheiere a acordurilor de finanţare şi de efectuare a plăţilor aferente schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice de către Oficiul de Film şi Investiţii Culturale şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice.
TEMATICĂ:
- Principii fundamentale de funcționare a Oficiului de Film și Investiții Culturale;
- Managementul instituțiilor publice de cultură;
- Organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare
- Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale
- Gestionarea schemelor de ajutor de stat;
- Principiile de funcționale ale schemei de ajutor de stat reglementată de H.G. nr. 421/2108
- Exercitarea controlului financiar preventiv;
- Achiziţia directă, licitaţia deschisă şi licitaţia restrânsă.
Atribuțiile postului:
- elaborează, în consultare cu personalul, planuri de perspectivă privind modernizarea, eficientizarea și optimizarea organizării activității diferitelor structuri funcționale ale Oficiului pe care le coordonează, planuri ce sunt transmise Managerului pentru a fi analizate în Consiliul Administrativ;
- verifică planul anual de investiții publice, pe baza clasificației economice, care constituie anexă la Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Oficiului;
- colaborează la elaborarea proiectului de buget al Oficiului;
- coordonează activitatea de acordare și monitorizare a programelor de finanțare din cadrul Oficiului;
- elaborează și implementează planul anual de investiții publice, notele de fundamentare și documentațiile prevăzute de Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, precum şi de alte acte normative incidente, pe baza clasificației economice, care constituie anexă la Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Oficiului;
- verifică și coordonează efectuarea cheltuielilor de investiții, iar pe parcursul execuției bugetare coordonează derularea și finalizarea în bune condiții a proiectelor și programelor de investiții;
- colaborează cu invitații artistici ai Oficiului (regizorii artistici, scenografi etc.), privind transformarea cerințelor acestora în soluții practice în scopul producerii operelor și evenimentelor culturale;
- coordonează pregătirea și susținerea tehnică a producțiilor Oficiului și alte evenimente organizate de Oficiu;
- urmărește respectarea normelor de protecție a muncii și PSI în toate serviciile și activitățile pe care le coordonează;
- semnează, vizează și aprobă, după caz, referatele de necesitate, devizele, comenzile, contractele, dispozițiile și ordinele de plată, alte documente de natură tehnică, din domeniul achizițiilor publice și financiar-contabilă, conform prerogativelor care i-au fost încredințate;
- este președintele comisiei centrale de inventariere, care verifică periodic buna administrare și gestionare a patrimoniului instituției, prin decizia Managerului;
- verifică administrarea, întreținerea și repararea clădirilor;
- verifică lucrările de investiții și reparațiile capitale și curente;
- coordonează și verifică îndeplinirea atribuțiilor ce revin Oficiului, în calitate de administrator al schemei de ajutor de stat reglementată de H.G. nr. 421/2018, cu modificările și completările ulterioare;
- în baza actului de delegare emis de manager, semnează actele administrative emise de instituție;
- îndeplinește atribuții stabilite de către Manager, specifice domeniului său de activitate.
25 martie 2024
Rezultatul probei selecţiei de dosare la
concursul de ocupare a funcției contractuale de conducere vacante de
Director general adjunct la Compartimentul Administrativ
Având în vedere prevederile art. 37 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate la proba de selecție a dosarelor depuse pentru concursul organizat în vederea ocupării funcției contractuale de conducere vacante de Director general adjunct la Compartimentul Administrativ din cadrul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale:
Nr. crt. | Număr de înregistrare dosar | Rezultatul selecției dosarelor | Motivul respingerii dosarului |
1. | 289 | ADMIS | – |
2. | 291 | ADMIS | – |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție).
Candidaţii declaraţi admişi vor susţine proba scrisă în data de 28 martie 2024, ora 12:00, la sediul Ministerului Culturii (clădirea Aula), din Bulevardul Unirii nr. 22, sector 3, București.
În data de 28.03.2024, începând cu ora 11:30, candidaţii, având asupra lor actul de identitate, se vor prezenta la intrarea principală a Ministerului Culturii (dinspre Bulevardul Mircea Vodă).
Afişat astăzi, 25.03.2024, ora 16:00, la sediu și pe site-ul Oficiului de Film și Investiţii Culturale.
29.03.2024
Rezultatul PROBEI SCRISE din 28.03.2024,
la concursul de ocupare a funcției contractuale vacante de conducere de
Director general adjunct din cadrul Compartimentului Administrativ
Având în vedere prevederile dispoziţiilor art. 38 şi art. 45 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale probei scrise:
Nr. crt. | Cod de identificare | Punctajul probei scrise | Rezultatul probei scrise |
1. | 289 | 71,66 | ADMIS |
2. | 291 | 81,66 | ADMIS |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de conducere).
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute pot formula contestaţie după afișarea rezultatelor, până la data de 01 aprilie 2024, ora 16.00, la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sub sancţiunea decăderii din acest drept, conform art. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Candidaţii declaraţi admişi vor susţine interviul în data de 03 aprilie 2024, la sediul Ministerului Culturii (clădirea Aula), din Bulevardul Unirii nr. 22, sector 3, București. Ora va fi notificată fiecărui candidat.
La ora comunicată, candidaţii, având asupra lor actul de identitate, se vor prezenta la intrarea principală a Ministerului Culturii (dinspre Bulevardul Mircea Vodă).
Afişat astăzi, 29.03.2024, ora 14:30, la sediu și pe site-ul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale.
03.04.2024
Rezultatul INTERVIULUI din 03.04.2024,
la concursul de ocupare a funcției contractuale vacante de conducere de
Director general adjunct din cadrul Compartimentului Administrativ
Având în vedere prevederile dispoziţiilor art. 38 şi art. 45 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate ale interviului:
Nr. crt. | Cod de identificare | Punctajul interviului | Rezultatul interviului |
1. | 289 | 73 | ADMIS |
2. | 291 | 86,33 | ADMIS |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de conducere).
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute pot formula contestaţie după afișarea rezultatelor, până la data de 04 aprilie 2024, ora 13.30, la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sub sancţiunea decăderii din acest drept, conform art. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Afişat astăzi, 03.04.2024, ora 13:30, la sediu și pe site-ul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale.
04.04.2024
Rezultatul FINAL din 04.04.2024,
la concursul de ocupare a funcției contractuale vacante de conducere de
Director general adjunct din cadrul Compartimentului Administrativ
Având în vedere prevederile dispoziţiilor art. 38 şi art. 45 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, comisia de concurs comunică următoarele rezultate finale:
Nr. crt. | Cod de identificare | Punctaj proba scrisă | Punctaj interviu |
Punctaj final | Rezultat final |
1. | 291 | 81,66 | 86,33 | 84 | ADMIS |
2. | 289 | 71,66 | 73 | 72,33 | RESPINS |
Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de conducere).
Potrivit dispozițiilor art. 47 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, „se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar”.
Afişat astăzi, 04.04.2024, ora 14:00, la sediu și pe site-ul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale.