ANUNȚ — concurs pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Director general adjunct, grad profesional II, în cadrul Compartimentului administrativ
februarie 12, 2024
ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de execuție de Auditor, grad profesional I, în cadrul Compartimentului Audit public intern
februarie 12, 2024

ANUNȚ — concurs pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Contabil-șef, grad profesional II, în cadrul Compartimentului Financiar contabilitate

2 februarie 2024

— Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 12 februarie 2024 —

 

ANUNȚ

În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează, în perioada 12 februarie 2024 – 18 martie 2024, la sediul Ministerului Culturii din București, sector 3, Bulevardul Unirii nr. 22, concurs pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Contabil-șef, grad profesional II, în cadrul Compartimentului Financiar contabilitate, pe perioadă nedeterminată.

Programul de lucru este de 8 ore pe zi, 40 ore/săptămână.

 

Condiții generale de participare:

  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.

Condiţii specifice necesare ocupării postului:

  1. Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor sociale, ramura științe economice;
  2. Vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: minimum 7 (şapte) ani;
  3. Minimum 2 (doi) ani de experienţă în programe/proiecte cu finanțare externă sau gestionarea schemelor de ajutor de stat;
  4. Cunoștințe de operare/programare pe calculator: nivel mediu (pachetul Office);
  5. Competența managerială (cunoștințe de management, calități şi aptitudini manageriale):
  • cunoștințe de management general, administrație publică, legislație;
  • operativitate în luarea deciziilor manageriale (organizatorice, previzionale, de conducere, de coordonare, de control);
  • abilități de coordonare a activității personalului încadrat în Compartimentul financiar contabilitate.

 

Actele necesare înscrierii la concurs:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. certificat de cazier fiscal;
  8. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  9. curriculum vitae, model comun european;

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

 

Copiile după actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.

 

Dosarele de concurs se vor depune la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sectorul 1.

 

Calendarul concursului :

12 februarie 2024, ora 12:00 Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro
26 februarie 2024

ora 16:00

termenul-limită pentru depunere de către candidați a dosarelor de concurs
29 februarie 2024, ora 14:30 afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs
1 martie 2024, ora 14:30 termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs
4 martie 2024, ora 16:00 termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor; afișarea rezultatelor
5 martie 2024,

ora 13:00

proba scrisă
6 martie 2024 afișarea rezultatelor probei scrise
7 martie 2024, ora 16:00 termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă
8 martie 2024, ora 14:30 termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la  proba scrisă; afișarea rezultatelor
11 martie 2024

 

11 martie 2024

Interviul (ora se va notifica candidaților declarați admişi la proba scrisă)

afișarea rezultatelor interviului

12 martie 2024, ora 16:00 termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu
13 martie 2024, ora 16:00

13 martie 2024

termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu

afișarea rezultatelor

14 martie 2024 comunicarea rezultatelor finale

 

Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sectorul 1 sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.

 

Bibliografia necesară pentru ocuparea postului contractual de conducere vacant de Contabil șef, grad profesional II, în cadrul Compartimentului financiar-contabilitate:

 

  • Constituția României;
  • Ordonanța de urgență nr. 57/2023 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.

 

Bibliografie specifică pentru funcția vacantă de conducere de contabil-șef, gr. II.:

  • Legea nr. 82/1991 a contabilității republicată cu modificările și completările ulterioare
  • Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 1792/2002 privind aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordin nr. 517/2016 din 13 august 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare — Forexebug;
  • Ordinul M.F.P. nr. 2021/2013 pentru modificarea şi completarea normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul M.F.P. nr. 1917/2005;
  • Ordinul M.F.P. nr. 2332/2017 pentru aprobarea Normelor Metodologice referitoare la exercitarea controlului Financiar Preventiv;
  • Ordinul nr. 720/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice autonome, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetele creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetele fondului de risc şi bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare a acestora, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea 98/2016 privind achizițiile publice actualizată;
  • Ordinul nr. 2861/2009 privind aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanța de Guvern nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 1661 bis/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de încasare şi utilizare a fondurilor băneşti primite sub forma donaţiilor şi sponsorizărilor de către instituţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 2035/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestiunea şi inventarierea bunurilor culturale deţinute de muzee, colecţii publice, case memoriale, centre de cultură şi alte unităţi de profil, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanța de Guvern. nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţilor administrativ teritoriale — https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/24082;
  • Ordinul nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanța de Guvern nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar-preventiv, cu modificările şi completările ulterioare (republicată);
  • Ordinul nr. 923 din 11 iulie 2014 (*republicat*)pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu;
  • Legea nr. 53/2003 — Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 2876/2019, publicat în Monitorul Oficial nr. 729 din 5 septembrie 2019, pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005;
  • Ordinul nr. 56/2020 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul M.F.P. nr. 246/2005;
  • Ordinul nr. 1954 din 16 decembrie 2005 pentru aprobarea Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, actualizat;
  • Ordinul nr. 1826 din 22 decembrie 2003 pentru aprobarea Precizărilor privind unele măsuri referitoare la organizarea și conducerea contabilității de gestiune;
  • Hotărârea de Guvern nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituţionale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea nr. 1250/2023 pentru aprobarea procedurii de gestionare şi verificare a proiectelor preluate, de încheiere a acordurilor de finanţare şi de efectuare a plăţilor aferente schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice de către Oficiul de Film şi Investiţii Culturale şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice;
  • Hotărârea de Guvern nr. 421 din 13 iunie 2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare;
  • Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările și completările ulterioare.

*Erată din data de 26 februarie 2024 – În bibliografia de concurs sunt incluse dispozițiile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, dispozițiile aplicabile personalului contractual, și nu ale Ordonanței de urgență nr. 57/2023 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual cum, în mod eronat, a fost menționat în anunțul de concurs.

TEMATICĂ:

  • Organizarea contabilităţii la instituțiile publice de cultură, respectiv înregistrările contabile şi documentele în baza cărora se fac acestea, referitor la operațiunile specifice instituției:
  • Închiderea conturilor şi stabilirea rezultatului patrimonial;
  • Contabilitatea decontărilor cu personalul;
  • Contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar;
  • Operaţiunile privind decontările cu furnizorii;
  • Conturi la Trezoreria Statului şi bănci;
  • Inventarierea patrimoniului instituţiilor publice;
  • Documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate şi păstrarea lor;
  • Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
  • Gestionarea schemelor de ajutor de stat;
  • Exercitarea controlului financiar preventiv;
  • Achiziţia directă, licitaţia deschisă şi licitaţia restrânsă.

 

  • Atribuțiile postului:
  1. elaborează și fundamentează proiectul bugetului instituției publice pe baza Scrisorii cadru transmisă de ordonatorul principal de credite, pe care îl supune aprobării conducătorului instituției și răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii;
  2. repartizează, în consultare cu responsabilii compartimentelor de specialitate, bugetul pe trimestre și pe subdiviziunile clasificației bugetare și îl supune spre aprobare managerului și ordonatorului principal de credite;
  3. asigură utilizarea fondurilor Oficiului cu încadrarea în limitele bugetului aprobat, a formelor și condițiilor prevăzute de dispozițiile legale în vigoare;
  4. elaborează execuția bugetului de venituri și cheltuieli;
  5. organizează evidența contabilă a elementelor patrimoniale de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, a veniturilor și cheltuielilor în baze contabile de numerar și de angajamente, cu respectarea actelor normative în vigoare;
  6. întocmește și avizează situațiile financiare trimestriale și anuale pe care le înaintează spre aprobare conducătorului instituției și răspunde de transmiterea acestora, la termenele stabilite de lege, ordonatorului principal de credite;
  7. administrează, verifică și avizează utilizarea judicioasă a resurselor financiare ale instituției publice, conform legislației în vigoare;
  8. răspunde de legalitatea operațiunilor financiar-contabile;
  9. întocmește registrele contabile obligatorii și de arhivarea acestora, conform prevederilor legale;
  10. asigură controlul casieriei;
  11. urmărește activitatea de control financiar preventiv exercitată în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;
  12. organizează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii deținute, cel puțin o dată în cursul exercițiului financiar și/sau în alte situații prevăzute de lege și de înregistrarea în contabilitate a rezultatului acesteia;
  13. organizează, evidențiază și raportează angajamentele bugetare și legale, în limita creditelor de angajament și creditelor bugetare repartizate și aprobate, de lichidarea și întocmirea instrumentelor de plată a cheltuielilor pe baza ordonanțărilor de plată a cheltuielilor aprobate de ordonatorul de credite;
  14. efectuează plățile cheltuielilor bugetare;
  15. efectuează plățile în cadrul programelor de finanțare desfășurate de Oficiu;
  16. întocmește și transmite la termen necesarul de credite pentru cheltuieli de personal, bunuri și servicii, cofinanțare proiecte cu finanțare nerambursabilă, după caz, și cheltuieli de capital, pe care îl supune aprobării managerului;
  17. întocmește și transmite la termen raportările lunare (monitorizare cheltuieli de personal, monitorizare cheltuieli de capital, raportări în FOREXEBUG), astfel încât să fie respectate termenele legale stabilite de actele normative în vigoare pe care le supune aprobării conducătorului instituției;
  18. verifică înregistrările din registrele privind programele de ajutor de stat administrate — RegAs;
  19. îndeplinește orice alte atribuții stabilite de manager, specifice domeniului său de activitate.

 

Responsabilități comune personalului instituției:

  1. respectă programul de lucru şi semnează condica de prezenţă la venire şi plecare;
  2. are obligaţia de a se prezenta la serviciu în deplină capacitate de muncă;
  3. respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă indiferent de natura acestora, se abține de la fapte sau declarații care ar putea aduce prejudicii instituției;
  4. efectuează controlul medical periodic conform programării şi normelor în vigoare;
  5. cunoaşte şi respectă normele de sănătate, securitate şi igienă în muncă, normele de prevenire şi stingere a incendiilor şi de acţiune în caz de urgenţă, precum şi normele de protecţie a mediului înconjurător;
  6. cunoaşte şi respectă Regulamentul de organizare și funcționare și Regulamentul Intern ale instituției;
  7. cunoaşte şi aplică normele interne şi procedurile de lucru privitoare la postul său;
  8. răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum şi de păstrarea secretului datelor şi al informaţiilor cu caracter personal deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu.

“Anexa nr. 1 – Formular de înscriere” url=”https://ofic.ro/wp-content/uploads/2024/02/Anexa-nr.-1-Formular-de-inscriere-la-concurs-cf.-HG-nr.-1336-2022-2_1.docx”

Anexa nr. 2 – Model adeverinţă” url=”https://ofic.ro/wp-content/uploads/2024/02/Anexa-nr.-2-Model-adeverinta-eliberata-de-angajator-pentru-perioada-lucr.-2_1.docx”

 

ANUNȚ – concurs pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Contabil șef, grad profesional II, în cadrul Compartimentului administrativ

 

11 martie 2024

– Afișat pe pagina de internet și la sediu în data de 11 martie 2024 –

ANUNȚ

În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Oficiul de Film și Investiții Culturale organizează în perioada 11 martie 2024 – 15 aprilie 2024, la sediul Ministerului Culturii din București, sector 3, Bulevardul Unirii nr. 22, concurs pentru ocuparea unui post contractual de conducere de Director general adjunct, grad profesional II, în cadrul Compartimentului administrativ, pe perioadă nedeterminată.

 

Programul de lucru este de 8 ore pe zi, 40 ore/săptămână.

 

Condiții generale de participare:

  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanității, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

Condiţii specifice necesare ocupării postului:

  1. Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul științelor sociale, ramura științe economice;
  2. Vechimea în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: minim 7 ani;
  3. Minimum 2 ani experienţă în programe/proiecte cu finanțare externă sau gestionarea schemelor de ajutor de stat;
  4. Cunoștințe de operare/programare pe calculator: nivel mediu (pachetul Office)
  5. Competența managerială (cunoștințe de management, calități şi aptitudini manageriale):
  • cunoștințe de management general, administrație publică, legislație;
  • operativitate în luarea deciziilor manageriale (organizatorice, previzionale, de conducere, de coordonare, de control);
  • abilități de coordonare a activității personalului încadrat în Compartimentul financiar contabilitate.

 

 

Actele necesare înscrierii la concurs:

  1. formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
  2. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  3. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  4. copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de instituţia publică;
  5. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  6. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  8. curriculum vitae, model comun european;

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 2.

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

 

Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea “conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

 

Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice.

 

Dosarele de concurs se vor depune la la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438.

 

Calendarul concursului :

 

11 martie 2024 Publicarea anunțului privind organizarea concursului la sediul instituției și pe www.ofic.ro
22 martie 2024 ora 14:30 termenul-limită pentru depunere de către candidați a dosarelor de concurs la sediul instituției
25 martie 2024, ora 16:00 afișarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs
26 martie 2024, ora 16:00 termenul limită pentru depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor de concurs la sediul instituției
27 martie 2024, ora 16:00 termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse privind selecția dosarelor; afișarea rezultatelor
28 martie 2024, ora 12:00 proba scrisă
29 martie 2024, ora 14:30 afișarea rezultatelor probei scrise
1 aprilie 2024, ora 16:00 termenul limită de depunere a contestațiilor la proba scrisă
2 aprilie 2024, ora 16:00 termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la  proba scrisă; afișarea rezultatelor
3 aprilie 2024

 

3 aprilie 2024

Interviul (ora se va notifica candidaților declarați admişi la proba scrisă)

afișarea rezultatelor interviului

4 aprilie 2024 termenul limită de depunere a contestațiilor la interviu
5 aprilie 2024, ora 14:30

5 aprilie 2024

termenul limită de soluționare a contestațiilor depuse la interviu;

afișarea rezultatelor

5 aprilie 2024 comunicarea rezultatelor finale

 

Relații suplimentare se pot obține la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sectorul 1 sau la adresa de e-mail contact@ofic.ro.

 

Bibliografia necesară pentru ocuparea postului contractual de conducere vacant de Contabil șef, grad profesional II, în cadrul Compartimentului financiar-contabilitate:

 

  • Constituția României;
  • Ordonanța de urgență nr. 57/2023 privind Codul administrativ, dispozițiile aplicabile personalului contractual;
  • Ordonanță de Urgență a Guvernului nr. 189 din 25 noiembrie 2008 privind managementul instituțiilor publice de cultură, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înființarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituționale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare.

 

Bibliografie specifică pentru funcția vacantă de conducere de contabil-șef, gr. II.:

  • Biliografie specifică pentru ocuparea postului de conducere vacant de Contabil Șef:
  • Legea nr. 82/1991 a contabilității republicată cu modificările și completările ulterioare
  • Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 1792/2002 privind aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordin nr. 517/2016 din 13 august 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare asistemului național de raportare – Forexebug;
  • Ordinul M.F.P. nr. 2021/2013 pentru modificarea şi completarea normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul M.F.P. nr. 1917/2005;
  • Ordinul MFP nr. 2332/2017 pentru aprobarea Normelor Metodologice referitoare la exercitarea controlului Financiar Preventiv;
  • Ordinul nr. 720/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice autonome, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetele creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetele fondului de risc şi bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare a acestora, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare
  • Legea 98/2016 privind achizițiile publice actualizată;
  • Ordinul nr. 2861/2009 privind aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanța de Guvern nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 1661 bis/ 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de încasare şi utilizare a fondurilor băneşti primite sub forma donaţiilor şi sponsorizărilor de către instituţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 2035/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenţa, gestiunea şi inventarierea bunurilor culturale deţinute de muzee, colecţii publice, case memoriale, centre de cultură şi alte unităţi de profil, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanța de Guvern. nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcţiune, casare şi valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului şi al unităţilor administrativ teritoriale; https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/24082
  • Ordinul nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanța de Guvern nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar-preventiv, cu modificările şi completările ulterioare (republicată);
  • Ordin nr. 923 din 11 iulie 2014 (*republicat*)pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu;
  • Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 2876/2019, publicat in Monitorul Ofician nr. 729 din 5 septembrie 2019. pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1917/2005;
  • Ordin nr. 56/2020 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul M.F.P. nr. 246/2005;
  • Ordinul nr. 1.954 din 16 decembrie 2005pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finanţele publice, actualizat;
  • Ordinul nr. 1.826 din 22 decembrie 2003 pentru aprobarea Precizărilor privind unele măsuri referitoare la organizarea și conducerea contabilității de gestiune;
  • Hotărârea de Guvern nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare:
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 39/2023 privind înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituţionale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotarirea de Guvern nr. 638/2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul 3407/2023 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotarirea 1250/2023 pentru aprobarea procedurii de gestionare şi verificare a proiectelor preluate, de încheiere a acordurilor de finanţare şi de efectuare a plăţilor aferente schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice de către Oficiul de Film şi Investiţii Culturale şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 421/2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice;
  • Hotărâre de Guvern nr. 421 din 13 iunie 2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea producţiei de opere audiovizuale pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare;
  • Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările și completările ulterioare.

 

TEMATICĂ:

  • Organizarea contabilităţii la instituțiile publice de cultură, respectiv înregistrările contabile şi documentele în baza cărora se fac acestea, referitor la operațiunile specifice instituției:
  • Închiderea conturilor şi stabilirea rezultatului patrimonial;
  • Contabilitatea decontărilor cu personalul;
  • Contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar;
  • Operaţiunile privind decontările cu furnizorii;
  • Conturi la Trezoreria Statului şi bănci;
  • Inventarierea patrimoniului instituţiilor publice
  • Documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate şi păstrarea lor
  • Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice precum şi organizarea, evidența şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale
  • Gestionarea schemelor de ajutor de stat;
  • Exercitarea controlului financiar preventiv;
  • Achiziţia directă, licitaţia deschisă şi licitaţia restrânsă.

.

 

  • Atribuțiile postului:
  1. elaborează și fundamentează proiectul bugetului instituției publice pe baza Scrisorii cadru transmisă de ordonatorul principal de credite, pe care îl supune aprobării conducătorului instituției și răspunde de transmiterea acestuia la compartimentul de specialitate din cadrul Ministerului Culturii;
  2. repartizează, în consultare cu responsabilii compartimentelor de specialitate, bugetul pe trimestre și pe subdiviziunile clasificației bugetare și îl supune spre aprobare managerului și ordonatorului principal de credite;
  3. asigură utilizarea fondurilor Oficiului cu încadrarea în limitele bugetului aprobat, a formelor și condițiilor prevăzute de dispozițiile legale în vigoare;
  4. elaborează execuția bugetului de venituri și cheltuieli;
  5. organizează evidența contabilă a elementelor patrimoniale de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, a veniturilor și cheltuielilor în baze contabile de numerar și de angajamente, cu respectarea actelor normative în vigoare;
  6. întocmește și avizează situațiile financiare trimestriale și anuale pe care le înaintează spre aprobare conducătorului instituției și răspunde de transmiterea acestora, la termenele stabilite de lege, ordonatorului principal de credite;
  7. administrează, verifică și avizează utilizarea judicioasă a resurselor financiare ale instituției publice, conform legislației în vigoare;
  8. răspunde de legalitatea operațiunilor financiar-contabile;
  9. întocmește registrele contabile obligatorii și de arhivarea acestora, conform prevederilor legale;
  10. asigură controlul casieriei;
  11. urmărește activitatea de control financiar preventiv exercitată în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;
  12. organizează inventarierea generală a elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii deținute, cel puțin o dată în cursul exercițiului financiar și/sau în alte situații prevăzute de lege și de înregistrarea în contabilitate a rezultatului acesteia;
  13. organizează, evidențiază și raportează angajamentele bugetare și legale, în limita creditelor de angajament și creditelor bugetare repartizate și aprobate, de lichidarea și întocmirea instrumentelor de plată a cheltuielilor pe baza ordonanțărilor de plată a cheltuielilor aprobate de ordonatorul de credite;
  14. efectuează plățile cheltuielilor bugetare;
  15. efectuează plățile în cadrul programelor de finanțare desfășurate de Oficiu;
  16. întocmește și transmite la termen necesarul de credite pentru cheltuieli de personal, bunuri și servicii, cofinanțare proiecte cu finanțare nerambursabilă, după caz, și cheltuieli de capital, pe care îl supune aprobării managerului;
  17. întocmește și transmite la termen raportările lunare (monitorizare cheltuieli de personal, monitorizare cheltuieli de capital, raportări în FOREXEBUG), astfel încât să fie respectate termenele legale stabilite de actele normative în vigoare pe care le supune aprobării conducătorului instituției;
  18. verifică înregistrările din registrele privind programele de ajutor de stat administrate – RegAs;
  19. îndeplinește orice alte atribuții stabilite de manager, specifice domeniului său de activitate.

Responsabilități comune personalului instituției:

  1. respectă programul de lucru şi semnează condica de prezenţă la venire şi plecare;
  2. are obligaţia de a se prezenta la serviciu în deplină capacitate de munca;
  3. respectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă indiferent de natura acestora, se abține de la fapte sau declarații care ar putea aduce prejudicii instituției;
  4. efectuează controlul medical periodic conform programării şi normelor în vigoare;
  5. cunoaşte şi respectă normele de sănătate, securitate şi igienă în muncă, normele de prevenire şi stingere a incendiilor şi de acţiune în caz de urgenţă, precum şi normele de protecţie a mediului înconjurător.
  6. cunoaşte şi respectă Regulamentul de organizare și funcționare și Regulamentul Intern ale instituției;
  7. cunoaşte şi aplică normele interne şi procedurile de lucru privitoare la postul său.
  8. răspunde de păstrarea secretului de serviciu precum şi de păstrarea secretului datelor şi al informaţiilor cu caracter personal deţinute sau la care are acces ca urmare a executării atribuţiilor de serviciu.

 

 


 

 

25 martie 2024

 

Rezultatul probei selecţiei de dosare la

concursul de ocupare a funcției contractuale de conducere vacante de

Contabil şef la Compartimentul Financiar contabilitate

 

Având în vedere prevederile art. 37 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioarecomisia de concurs comunică următoarele rezultate la proba de selecție a dosarelor depuse pentru concursul organizat în vederea ocupării funcției contractuale de conducere vacante de Contabil şef la Compartimentul Financiar contabilitate din cadrul Oficiului de Film şi Investiţii Culturale:

Nr. crt. Număr de înregistrare dosar Rezultatul selecției dosarelor Motivul respingerii dosarului
1. 288 RESPINS – Dosarul nu a fost depus în format fizic, conform cerintelor din anunţ, pentru a se verifica conformitatea cu originalul;

– Nu a respectat prevederile enunțate în anunțul de concurs, postat la data de 11 martie pe pagina OFIC, respectiv la sediul instituției;

– Anexa 1, care conține formularul de înscriere, este transmisă, fără semnătură olografă, doar în format digital.

– În anunțul de concurs se menționează în clar faptul că toate documentele vor fi depuse în original sau copie conform cu originalul la sediul instituției. Conform procedurii de organizare a concursului în articolul 8 se menționează că „Actele prevăzute la aliniatul 6, punctele 2-4 vor fi prezentate în original în vederea stabilirii conformității copiilor cu acestea sau copia legalizată a acestora”.

Astfel, în temeiul Art. 18, aliniatul b, din HG 1336/2022, alături de cele enumerate mai sus, se constată ce dosarul nu întrunește condițiile necesare de validare.

 

Afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului se realizează folosindu-se numărul de înregistrare atribuit dosarului de înscriere la concurs pentru fiecare candidat (pentru respectarea regimului juridic al datelor cu caracter personal în cadrul activităților aferente organizării și desfășurării concursului pentru ocuparea unei funcții contractuale de execuție).

Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute pot formula contestaţie după afișarea rezultatelor, până la data de 26 martie 2024, ora 16.00, la sediul instituției, din Piața Presei Libere nr. 1, corp D1, intrarea B, etajul 4, camera 438, sub sancţiunea decăderii din acest drept, conform art. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.

Afişat astăzi, 25.03.2024, ora 16:00, la sediu și pe site-ul Oficiului de Film și Investiţii Culturale.